© 2016 created by a-7.com.pl

Agencja reklamowa b6

ul. 3 maja 15

62-400 Słupca

NIP: 667-176-67-03

695853687

Agencja Reklamowa B6 realizuje profesjonalne reklamy dla firm, instytucji publicznych, finansowych itp. z całej Polski. B6 działa głównie na terenie województwa wielkopolskiego. Rejonem działania są miasta: Słupca, Konin, Września, Gniezno, Pyzdry, Zagórów, Nekla, Swarzędz oraz Poznań.

B6 to grupa młodych osób, która pasjonuje się reklamą oraz tworzeniem reklam. B6 to agencja reklamowa oraz drukarnia wielkoformatowa w jednym. Nasi Klienci to głównie firmy z okolic miast: Konin, Słupca, Września.

Case study: Produkty ekskluzywne

June 9, 2017

 

Produkty luksusowe  nie lubią promocji

 

przekonał się o tym nasz klient prowadzący sprzedaż internetową gadżetów do telefonów komórkowych. Kanałay sprzedaży jaki wykorzystywał to portal allegro. 

Klient nasz w swoim asortymencie posiadał setki artykułów do telefonów komórkowych. 

Pewnego razu udało mu się okazyjne kupić kilkaset bardzo dobrej jakości pokrowców do najnowszego telefonu iphone. Marże na takich produktach sięgają kilkuset procent, nasz klient wystawił jedną sztukę w cenie 19.99zł (cena zakupu 6zł). 

W ciągu tygodnia zakupu dokonały dwie osoby. Sprzedawca postanowił, że zainwestuje w promocję by zwiększyć sprzedaż i w portalu allegro wykupił "usługę promowania produktu na stronie działu" jednak i ona nie cieszyła się zainteresowaniem. 

 

Na samym początku należy zadać sobie pytanie, kto jest odbiorcą moich produktów? I dopiero rozpocząć obmyślanie strategii cenowej i promocji. 

Klientami naszego klienta są posiadacze najnowszego modelu telefonu iphone! Są to konsumenci, którzy świadomie wybrali model swojego, nie taniego, telefonu. Zatem czy taki konsument zamówi do swojego telefonu pokrowiec w super promocji za 19,99zl?

Menedżerowie z firmy z Chivas Regal Schotch Whiskey mieli swego czasu pewien problem.

Dlaczego ich produkt nie sprzedaje się tak dobrze jak produkt konkurencji?  

Sytuacja była bardzo dramatyczna, gdyż marka miała problem z utrzymaniem się na rynku.  

Nagle, któryś z menadżerów wpadł na pomysł by podnieść cenę, pozornie absurdalne zachowanie zwiększyło w oczach klientach wartość alkoholu. Stał się on mniej dostępny dla wszystkich konsumentów, przez co wzrósł popyt na niego. 

Wracając do naszego klienta, zasugerowaliśmy mu by podniósł cenę do 89,99zł, zrobił profesjonalne zdjęcia pokrowca i zmienił szatę graficzną aukcji internetowej. 

Już w pierwszym dniu wystawienia aukcji sprzedał więcej sztuk niż w ciągu poprzedniego okresu.

Bardzo ważne jest spojrzenie na nasz produkt oczami klienta i zastanowienie się co może go skusić do zakupu. 

W ekonomii znane jest zjawisko, które zwie się Paradoksem Veblena mówi ono, że tylko w przypadku dóbr luksusowych, popyt na produkty z wyższej półki rośnie wraz ze wzrostem ceny. Zachowanie konsumentów dóbr ekskluzywnych w tym wypadku przeczy prawu popytu, które mówi, że wraz ze wzrostem ceny danego dobra maleje na nie popyt. 

Pamiętajmy jednak, że tyczy się to tylko i wyłącznie dóbr luksusowych.  

Please reload

Recent Posts

June 9, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

Please reload