{"items":["5fda55cb0abcba0017a0ab9c","5fda55cb0abcba0017a0ab9f","5fda55cb0abcba0017a0ab9d","5fda55cb0abcba0017a0ab9e","5fda55cb0abcba0017a0ab98","5fda55cb0abcba0017a0ab99","5fda55cb0abcba0017a0ab9b","5fda55cb0abcba0017a0ab96","5fda55cb0abcba0017a0ab97","5fda55cb0abcba0017a0ab9a"],"styles":{"galleryType":"Columns","groupSize":1,"showArrows":true,"cubeImages":true,"cubeType":"max","cubeRatio":1.7777777777777777,"isVertical":true,"gallerySize":30,"collageAmount":0,"collageDensity":0,"groupTypes":"1","oneRow":false,"imageMargin":5,"galleryMargin":0,"scatter":0,"rotatingScatter":"","chooseBestGroup":true,"smartCrop":false,"hasThumbnails":false,"enableScroll":true,"isGrid":true,"isSlider":false,"isColumns":false,"isSlideshow":false,"cropOnlyFill":false,"fixedColumns":0,"enableInfiniteScroll":true,"isRTL":false,"minItemSize":50,"rotatingGroupTypes":"","rotatingCropRatios":"","columnWidths":"","gallerySliderImageRatio":1.7777777777777777,"numberOfImagesPerRow":3,"numberOfImagesPerCol":1,"groupsPerStrip":0,"borderRadius":0,"boxShadow":0,"gridStyle":0,"mobilePanorama":false,"placeGroupsLtr":true,"viewMode":"preview","thumbnailSpacings":4,"galleryThumbnailsAlignment":"bottom","isMasonry":false,"isAutoSlideshow":false,"slideshowLoop":false,"autoSlideshowInterval":4,"bottomInfoHeight":0,"titlePlacement":["SHOW_ON_THE_LEFT","SHOW_BELOW"],"galleryTextAlign":"center","scrollSnap":false,"itemClick":"nothing","fullscreen":true,"videoPlay":"hover","scrollAnimation":"NO_EFFECT","slideAnimation":"SCROLL","scrollDirection":0,"scrollDuration":400,"overlayAnimation":"FADE_IN","arrowsPosition":0,"arrowsSize":23,"watermarkOpacity":40,"watermarkSize":40,"useWatermark":true,"watermarkDock":{"top":"auto","left":"auto","right":0,"bottom":0,"transform":"translate3d(0,0,0)"},"loadMoreAmount":"all","defaultShowInfoExpand":1,"allowLinkExpand":true,"expandInfoPosition":0,"allowFullscreenExpand":true,"fullscreenLoop":false,"galleryAlignExpand":"left","addToCartBorderWidth":1,"addToCartButtonText":"","slideshowInfoSize":200,"playButtonForAutoSlideShow":false,"allowSlideshowCounter":false,"hoveringBehaviour":"NEVER_SHOW","thumbnailSize":120,"magicLayoutSeed":1,"imageHoverAnimation":"NO_EFFECT","imagePlacementAnimation":"NO_EFFECT","calculateTextBoxWidthMode":"PERCENT","textBoxHeight":26,"textBoxWidth":200,"textBoxWidthPercent":65,"textImageSpace":10,"textBoxBorderRadius":0,"textBoxBorderWidth":0,"loadMoreButtonText":"","loadMoreButtonBorderWidth":1,"loadMoreButtonBorderRadius":0,"imageInfoType":"ATTACHED_BACKGROUND","itemBorderWidth":0,"itemBorderRadius":0,"itemEnableShadow":false,"itemShadowBlur":20,"itemShadowDirection":135,"itemShadowSize":10,"imageLoadingMode":"BLUR","expandAnimation":"NO_EFFECT","imageQuality":90,"usmToggle":false,"usm_a":0,"usm_r":0,"usm_t":0,"videoSound":false,"videoSpeed":"1","videoLoop":true,"jsonStyleParams":"","gallerySizeType":"px","gallerySizePx":292,"allowTitle":true,"allowContextMenu":true,"textsHorizontalPadding":-30,"itemBorderColor":{"themeName":"color_12","value":"rgba(204,204,204,0)"},"showVideoPlayButton":true,"galleryLayout":2,"calculateTextBoxHeightMode":"MANUAL","targetItemSize":292,"selectedLayout":"2|bottom|1|max|true|0|true","layoutsVersion":2,"selectedLayoutV2":2,"isSlideshowFont":true,"externalInfoHeight":26,"externalInfoWidth":0.65},"container":{"width":218,"galleryWidth":223,"galleryHeight":0,"scrollBase":0,"height":null}}
Case study: Kwiaciarnia

Załóżmy, że otwierasz kwiaciarnie w 80 000 mieście. Przyjmijmy, że jest to Konin. Na samym początku oczywiście musisz dokonać analizy rynku.
Dzięki analizie uzyskamy podstawowe informacje o wielkości rynku i konkurencji co w późniejszym etapie przełoży się na skuteczniejszy dobór strategii marketingowej.
Pierwszą rzeczą, o której właściciel powinien pomyśleć otwierając kwiaciarnię to jej wystrój. Wygląd kwiaciarni powinien uwodzić swoim wnętrzem. Odpowiednio zaprojektowany przyciągnie klientów a minimalistyczny wystrój i obsługa na najwyższym poziomie zachęcą klienta do powrotu.
Działania marketingowe (identyfikacja wizualna, promocja, reklama) są jednym z głównych czynników warunkujących odniesienie sukcesu.
Przedsiębiorcy prowadzący mniejsze działalności wchodząc na rynek nie powinni nigdy konkurować ceną. Niskie ceny oferowanych produktów to niskie marże, niskie marże to mały zysk, a mały zysk prowadzi w najlepszym wypadku do przeżycia a nie do rozwoju.
Pewien niemiecki przedsiębiorca wybierając firmy do współpracy nigdy nie brał tych kontrahentów, którzy oferowali najniższą cenę. Powtarzał zawsze "Kto sprzedaje tanio, ten sprzedaje krótko" .
Świadczenie usług na najwyższym poziomie pozwala zastosować strategie wyższych cen w odniesieniu do konkurencji.
Często klienci spierają się z nami, że jak podniosą cenę to wszyscy ich klienci pójdą do konkurencji, tłumaczymy wtedy, że gdyby tak było to wszyscy jedliby czekoladę Magnetic z Biedronki a nie Milke i Mondelez musiałby zamykać niemieckie fabryki. Jedynym warunkiem jaki trzeba spełnić przy wyborze strategi wyższych cen to znaczące podniesienie jakości oferowanych usług.
Wysoka cena idzie w parze tylko z wysoką jakością świadczonych usług.
Rekomendowane działania marketingowe jakie firma powinnna wykonać to:
-identyfikacja wizualna - logo, materiały promocyjne; wizytówki, ulotki, papier firmowy, aranżację przestrzeni, obrendowanie lokalu.
Ktoś kiedyś powiedział, że "jak cie nie ma w Internecie to nie istniejesz" podpisujemy się pod tym obiema rękoma; strona internetowa, pozycjonowanie, obsługa i promocja w kanałach soccial media i promocja w Internecie to minimum jeśli podchodzimy na poważnie do stworzenia marki.
Przedsiębiorcy często licząc koszty otworzenia działalności nie uwzględniają początkowych nakładów potrzebnych na skuteczne dotarcie do klienta. Inwestycja w reklamę jest równie ważna jak inwestycja w aktywa trwałe, to reklama a w konsekwencji klienci, którzy do nas przyjdą rozpędzą nasz biznes.