Recent Posts

Case study: Kwiaciarnia


Załóżmy, że otwierasz kwiaciarnie w 80 000 mieście. Przyjmijmy, że jest to Konin. Na samym początku oczywiście musisz dokonać analizy rynku.

Dzięki analizie uzyskamy podstawowe informacje o wielkości rynku i konkurencji co w późniejszym etapie przełoży się na skuteczniejszy dobór strategii marketingowej.

Pierwszą rzeczą, o której właściciel powinien pomyśleć otwierając kwiaciarnię to jej wystrój. Wygląd kwiaciarni powinien uwodzić swoim wnętrzem. Odpowiednio zaprojektowany przyciągnie klientów a minimalistyczny wystrój i obsługa na najwyższym poziomie zachęcą klienta do powrotu.

​​

Działania marketingowe (identyfikacja wizualna, promocja, reklama) są jednym z głównych czynników warunkujących odniesienie sukcesu.

Przedsiębiorcy prowadzący mniejsze działalności wchodząc na rynek nie powinni nigdy konkurować ceną. Niskie ceny oferowanych produktów to niskie marże, niskie marże to mały zysk, a mały zysk prowadzi w najlepszym wypadku do przeżycia a nie do rozwoju.

Pewien niemiecki przedsiębiorca wybierając firmy do współpracy nigdy nie brał tych kontrahentów, którzy oferowali najniższą cenę. Powtarzał zawsze "Kto sprzedaje tanio, ten sprzedaje krótko" .

Świadczenie usług na najwyższym poziomie pozwala zastosować strategie wyższych cen w odniesieniu do konkurencji.

Często klienci spierają się z nami, że jak podniosą cenę to wszyscy ich klienci pójdą do konkurencji, tłumaczymy wtedy, że gdyby tak było to wszyscy jedliby czekoladę Magnetic z Biedronki a nie Milke i Mondelez musiałby zamykać niemieckie fabryki. Jedynym warunkiem jaki trzeba spełnić przy wyborze strategi wyższych cen to znaczące podniesienie jakości oferowanych usług.

Wysoka cena idzie w parze tylko z wysoką jakością świadczonych usług.

Rekomendowane działania marketingowe jakie firma powinnna wykonać to:

-identyfikacja wizualna - logo, materiały promocyjne; wizytówki, ulotki, papier firmowy, aranżację przestrzeni, obrendowanie lokalu.

Ktoś kiedyś powiedział, że "jak cie nie ma w Internecie to nie istniejesz" podpisujemy się pod tym obiema rękoma; strona internetowa, pozycjonowanie, obsługa i promocja w kanałach soccial media​ i promocja w Internecie to minimum jeśli podchodzimy na poważnie do stworzenia marki.

Przedsiębiorcy często licząc koszty otworzenia działalności nie uwzględniają początkowych nakładów potrzebnych na skuteczne dotarcie do klienta. Inwestycja w reklamę jest równie ważna jak inwestycja w aktywa trwałe, to reklama a w konsekwencji klienci, którzy do nas przyjdą rozpędzą nasz biznes.

#casestyudy #poznań #kwiaciaria