WIELKIE a małe litery !

February 1, 2017

Duże i małe litery – co musisz wiedzieć.

 

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie firmy lub w logo nigdy nie powinien być dziełem przypadku.

Wielkie litery mogą sugerować, że mamy do czynienia z autoryzowaną marką, liderem rynkowym o ugruntowanej pozycji, natomiast małe litery sugerują, że firma jest postrzegana jako bardziej przyjazna.

 

Jeśli chodzi natomiast o nagłówki w tekstach, to powinny być zawsze pisane dużymi literami, gdyż skupiają większą uwagę odbiorców.

Nagłówek pisany dużymi literami powinien być krótki i chwytliwy, dobrym przykładem są nagłówki z gazet np. Fakt lub Wirtualnej Polski.

Badania wykazały, że potencjalny odbiorca potrzebuje więcej czasu na przeczytanie tekstu pisanego DRUKOWANYMI LITERAMI niż małymi, ma to istotne znaczenie przy projektowaniu tablic, bilbordów i banerów reklamowych usytuowanych przy drogach i autostradach. Często kierowca ma 3-5 sekund na przyswojenie sobie przekazu reklamowego, który eksponowany jest na tablicach wielkoformatowych, małe litery będą skuteczniej fiksowały wzrok kierowców niż drukowane.

 

Please reload

Recent Posts

June 9, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

March 21, 2017

Please reload