Recent Posts

WIELKIE a małe litery !

Duże i małe litery – co musisz wiedzieć.

Wybór wielkich lub małych liter w nazwie firmy lub w logo nigdy nie powinien być dziełem przypadku.

Wielkie litery mogą sugerować, że mamy do czynienia z autoryzowaną marką, liderem rynkowym o ugruntowanej pozycji, natomiast małe litery sugerują, że firma jest postrzegana jako bardziej przyjazna.

Jeśli chodzi natomiast o nagłówki w tekstach, to powinny być zawsze pisane dużymi literami, gdyż skupiają większą uwagę odbiorców.

Nagłówek pisany dużymi literami powinien być krótki i chwytliwy, dobrym przykładem są nagłówki z gazet np. Fakt lub Wirtualnej Polski.

Badania wykazały, że potencjalny odbiorca potrzebuje więcej czasu na przeczytanie tekstu pisanego DRUKOWANYMI LITERAMI niż małymi, ma to istotne znaczenie przy projektowaniu tablic, bilbordów i banerów reklamowych usytuowanych przy drogach i autostradach. Często kierowca ma 3-5 sekund na przyswojenie sobie przekazu reklamowego, który eksponowany jest na tablicach wielkoformatowych, małe litery będą skuteczniej fiksowały wzrok kierowców niż drukowane.

#wielki #małe #reklama #zasadyreklamy #marketing